Omalle ihanalle äippälle tein toki kakkua, kuten moni muukin. Olen vaan ollut super laiska päivittämään tätä blogia. Jostain syystä kakusta ei tullut aivan sellainen kuin olin etukäteen suunnitellut, mutta maku oli ihan mukava.

Pohja:

4 kananmunaa

2 dl sokeria

2dl jauhoseosta (gluteeniton)

1,5 tl leivinjauhetta

Munat ja sokeri vatkataan vaahdoksi. Sekoitetaan ensin kuivat aineet keskenään ja sen jälkeen varovaisesti käännellen muna-sokerivaahtoon.

Vuoan voitelin vuokasprayllä ja jauhotin gluteenittomalla korppujauholla.

Paisto 175 asteessa noin 40 minuuttia.

 

Täytteenä kakussa on vanilijakreemi - tuorejuusto seosta, jota maustoin vanilijasokerilla ja mukana purkillinen mandariinilohkoja.

Täyte oli mukavan raikas vaikka itse kaipasin mukaan vielä kermaa, mutta mun kaapissa oli vain 1 purkki kermaa ja se oli varattava reunan pursotuksiin.

Päällinen on punaista sokerimassaa ja koristeet myös sokerimassaa ja helmiä.

 

Mä niin odotan mun (ja kavereiden) tilausta Have your cake and eat it -sivuilta... Kaikea ihanaa pikku tilpehööriä tuli taas tilattua .