Tässä aina välillä tulee hassuja mielitekoja ( joo - en ole raskaana!!!) ja jossain kohtaa mulla oli ihan kamala himo uunipuuroon. Mä haaveilin mielessäni paksusta ohrapuurosta, jota en voi keliakian vuoksi syödä ja sitten törmäsinkin onnekseni kaupassa minulle uuteen tuttavuuteen. Puuppolan aitokaura - kokonaisiin kauraryyneihin. Tämä tuote on puhdasta kauraa, jota myös minä voin nauttia ja ohjekin löytyi seuraavaan paketista.

 

Suosittelen!

 

Kaura -uunipuuro

1,5 dl Aitokaura kauraryynejä

7 dl täysmaitoa  ( itse käytin 6 dl rasvatonta laktoositonta maitoa + 1 dl laktoositonta ruokakermaa)

0.5 tl suolaa

 

Kuumenna uuni 180 asteeseen. Voitele uunivuoka hyvin reunoja myöten. Huuhtele kauraryynit siivilässä kylmän veden alla ja laita uunivuokaan. lisää suola ja maito (maito-kerma seos), sekoita huolella.

Paista uunin alatasolla 1,5 tuntia. Paiston jälkeen anna puuron vetäytyä pöydällä 5-10 min ennen syömistä. 

Mä olen niin jäänyt koukkuun tähän herkkuun!