Syksyn harmaus on vallannut minutkin ja jotenkin tuntuu, että ei vaan ole innostusta leipoa kuin se pakollinen. Ja sitten puhumattakaan postauksista niin olen ollut kyllä ihan liian laiska.

 

Toinen piina on kyllä nuo kakkutilaukset, joissa annetaan vapaat kädet! Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa, että vapaat kädet on lähinnä kirous. " Joo kaikki käy, mä luotan sun makuun..." - toi on ihan oikeesti kaikkein vaikein toteutettava ja etenkin nyt kun on pää muutenkin syksyn turruttama niin on ollut kyllä semmoista luomisen tuskaa!

 

Mutta siis jotain olen saanut aikaiseksi... :)

Kaveri jonka kaasona olin vuosi sitten toivoi mansikkaista kakkua miehelleen toimitettavaksi hääpäivän kunniaksi. Ja tällaisen minikakun teinkin (halkaisija 15cm)

Kuvassa hyydytetty mansikkaherkku.

 

Toinen hyvä kaveri tilasi anoppinsa 60v. yllärijuhliin kakkua. Yllätystä olikin ollut kerrakseen, kun Anneli oli meinannut karata ulkomaille ilman juhlimisia, mutta nämä veijarit yllättivät unisen A:n aamulla klo 07 ennen reissuun lähtöä. Aika mukavaa, eikö?

 

Annelin lempiväri on vaaleansininen tai ainakin sininen, joten sillä teemalla mentiin tää kakku.

 

Anneli tilasi jo aiemmin minulta kaksi kakkua toimitettavaksi omille työkavereilleen. Näissäkään ei ollut mitään erityistä toivetta, joten toivon näiden olleen mieluisia.

Kakut on molemmat 5 munan gluteenittomia täykkäreitä, joissa välissä Kinuskikissalta bongattu hedelmäinen täyte ihan pikkuisen muokattuna.

Päällinen on värjättyä sokerimassaa ja alareunassa kermaa.

Onnea vielä Annelille!

 

Viimeisenä tässä setissä on Millan 16v. synttärikakku. Oli tosi kivaa tehdä tätä kakkua, koska sen suhteen oli todellakin selkeä toive. Kiitos siitä, Milla!

Milla toiveena oli saman tapainen kakku, kuin olen aiemmin tehnytkin eli Niiskuneiti kukkameren keskellä. Täytteeksi oli toiveena samaa, kuin hänen rippikakussaan eli valkosuklainen täyte.

Koristeet ja kannen pinta on sokerimassaa. Pursotukset on kermaa tukevoitettuna vanilijakreemijauheella.

Jotenkin tää kyllä puhutteli mua herkkyydellään...

Onnea siis Milla!!!

 

Minä suuntaan nyt lomalle ja lataamaan D-vitamiini varastojani aurinkoon. Jos en ihan leivo lomalla niin hotellin lähellä pitäisi olla Wiltonin kauppa :D JEI!