Punaisen Ristin V-S piirillä oli vuosikokous Paimiossa ja samana päivänä kisailtiin myös ensiavun piirinmestaruudesta. Kaveri oli lupaillut leipoa muffinit kokousväelle ja tavoite oli tehdä koristeet ja muffarit kimpassa.

Koristeiksi teimme sokerimassasta pieniä kukkia muutaman sataa.

Ja muffarit leivoimme tällä reseptillä (kuvaa muffareista ei vuodatus vielä suostu lataamaan...sorry).

Ohje on hieman muokattu Suviih:n ohjeesta ja tällä kertaa ei siis gluteeniton ohje sellaisenaan.

3 kananmunaa

3 dl sokeria  

Nämä vatkataan paksuksi vaaleaksi vaahdoksi

3 dl vehnäjauhoa

2 dl perunajauhoa

1 tl vanilijasokeria

2 tl leivinjauhetta

Sekoita kuivat aineet yhteen.

100g sulatettua rasvaa

1 dl maitoa.

Lisää vaahtoon vuorotellen jauhoseosta ja maitoa. Lisää lopuksi rasva.

Pilkottua persikkaa 3-4 puolikasta.

Laita jokaiseen muffinssivuokaan muutama pala persikkaa ennen kuin pursotat taikinaa.

Paista muffinssit pellillä (muffinssipellillä) noin 20min / 200 asteessa.

 

Ja sitten se kakku. Mulla oli aikaisemmin jostain muotokakusta jäänyt suorakaiteen mallinen pala yli, jonka olin pakastanut. Olen miettinyt usein, että miten kakku kestää pakastamista ja tää oli nyrt kokeilu. Vaaleassa kakussa oli täytteenä kermainen mansikkahyydyke.

Kermaapursottaaessa mulle tuli sellainen olo, että minua tuijotetaan. Noh odotus palkittiin ja herra sai nuolaista kulhoa, jossa oli tilkka kermavaahtoa reunoilla...

" ai mistä sä tiedät, että mä olen muka käynyt kulholla...? "

Ja tässä vielä mun pursoitteluharjoittelun tulos.