Siskon lapsilla oli tässä taannoin synttärit ja etenkin neidin toiveet vaihtelivat, jos ei nyt ihan päivittäin niin viikottain :)

Lopputuloksena oli kuitenkin se alkuperäinen Pet Shop poni-kakku, jota tämä täti sitten googletti ja etsi, että minkälaista kakkua sitä pitää oikein lähteä tekemään.

Yhteisille sukulaisille ja tuttaville pidettäviin juhliin oli sisko leiponut kakkupohjan, jonka minä täytin ja koristelin. Aiemmin oli juttua, että molemmat lapset pitää Simpsoneista ja näin ollen kuva tuli tähän toiseen kakkuun sieltä.

 

Eli ensin kynttilöitä puhallettiin yhteisestä kakusta:

Onnea Lotta 5v. ja Veeti 10v.

 

Muutaman vuoden päästä alkaa tehdä tiukkaa saada kaikki kynttilät mahtumaan kakun päälle :)

Kuva on maalattu pastaväreillä sokerimassalle.

Lotta näki tekemäni ponikakun jo juhlia edeltävänä päivänä ja sain palautteenkin kakun ulkonäöstä ihan parhaimmillaan. Olin siskon luona yötä ja Lotta-neidin lattialle mulle oli pedattu peti. Neiti aamulla herättyään kömpi mun viereen, hipsutteli mun hiuksia ja poskea ja kuiski, että "kiitos, se kakku on niiiiin ihana". Noh siihen perään kun kysyy, että joko voidaan nousta ylös niin ei edes tämä uninen täti hennonnut kieltäytyä. Mä oon kait sit niin helppo !

 

Kakku on perus 6 munan gluteeniton pohja, hedelmäisellä täytteellä ja sokerimassa kuorrutuksella.

Itse olin tähän kakkuun kyllä melkoisen tyytyväinen. Simppeli ja ei liikaa krumeluureja!

 

Kokeilin myös SLY:ltä saamaani pekoni-paprika paistoksen ohjetta. Piirakka oli ihan mielettömän hyvää ja tulen takuulla tekemään tätä toistekin. Ohje kuvan perässä...

 

Pekonipiirakka

Pohja:

2 dl kaurahiutaleita

1 dl gluteenitonta jauhoseosta

1 tl leivinjauhetta

100g margariinia

0,5 dl laktoositonta maitoa

Täyte:

140-170g  pekonia paloitettuna

10-15 cm pätkä purjoa ( mulla ei ollut purjoa ja korvasin tän tavallisella sipulilla)

1/2 punainen paprika paloiteltuna

 

3 munaa

2 dl laktoositonta (ruoka)kermaa

1 dl maitoa

150 g juustoraastetta

Sekoita kulhossa kuivat aineet ja rasva sekaisin, lisää maito ja sekoita tasaiseksi.

Taputtele taikina jauhoja apuna käyttäen piirakkavuoan pohjalle ja reunoille.

Esipaista pohjaa uunin alatasolla 225 asteisessa uunissa n. 10minuuttia.

 

Paista kuumassa pannussa pekoni, lisää joukkoon purjosilppu, kääntele hetki.

Levitä seos esipaistetun pohjaosan päälle, ripottele pinnalle paprikan palaset.

Sekoita munat, kerma, maito ja juustoraaste keskenään ja kaada pinnalle.

Jatka paistamista 200 asteisen uunin alatasolla kunnes pinta hyytyy ja pn kauniin värinen.

 

Nyt pitää hetkeksi keskittyä opiskeluun vielä ennen joulua, mutta sitten taas kakkuilua koko rahan edestä !